Kampong Chhang - Reisverslag uit Midlaren, Nederland van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu Kampong Chhang - Reisverslag uit Midlaren, Nederland van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

Kampong Chhang

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

10 November 2018 | Nederland, Midlaren

Vandaag ben ik per Tuktuk met Bunthoen naar de provincie kampong Chhang gereden om het dorp Odong Rossey te bezoeken. Het was een hele onderneming maar het is ons gelukt. In Odong Rossey maken alle mensen die daar wonen keramiek. Vooral gebruikspotten. De kunst is overgebracht van geslacht op geslacht. Onvoorstelbaar hoe snel zij handmatig een pot, vaas, schaal in elkaar draaien. Ze worden gebakken in houtvuur. Zo bijzonder dat iedereen dat kan en doet. Ik heb erg erg van genoten . Nu even een hapje eten aan de rivier.

  • 10 November 2018 - 09:21

    Inge:

    Wat leuk! Helemaal jou ding om een keramiekdorp te bezoeken. Inderdaad bijzonder dat iedereen het kan. Van kleins af aan waarschijnlijk al geleerd. Vast mooi om te zien. Eet smakelijk en een fijne dag verder. Is het erg warm in Cambodja? Hier een echte herfstdag vandaag.
    Liefs en knuffel ❤️

  • 10 November 2018 - 10:36

    Linda:

    Fijn dat je weer een mooie dag gehad hebt! Dikke knuffel en kus!

  • 10 November 2018 - 11:13

    Tineke Wiggers:

    Ja was erg leuk!

  • 10 November 2018 - 12:14

    TinekeTeng:

    nog wat technieken opgepikt?
    en....
    heb je nog een poging gewaagd met stokjes?

  • 10 November 2018 - 12:43

    Tineke Wiggers:

    Het is hier erg warm lieve Inge. Flink boven de 30 graden.
    Tineke ik heb elastiekjes meegenomen maar nog niet met stokjes gegeten.
    Niet echt nieuwe technieken opgedaan, wel een schattig olifantje voor je geschoord.

  • 10 November 2018 - 12:45

    Wilma P:

    Wat leuk! Maak je foto s voor inspiratie?

  • 10 November 2018 - 12:54

    Tineke Wiggers:

    Ik probeer de volgende week wat foto's te plaatsen.

  • 11 November 2018 - 06:39

    Janneke V.d.Heide:

    je beleeft daar weer van alles, leuk om de verhalen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Midlaren

Weer op reis

Terug naar "mijn kinderen" in Cambodja

Recente Reisverslagen:

11 December 2018

Phnom Penh

07 December 2018

Afscheid

05 December 2018

Mao

03 December 2018

IJsjes enzo.

01 December 2018

Lolly dag.
Tineke

Het is bijna weer zo ver. Dinsdag vertrek ik naar Amsterdam om woensdag mijn reis naar Cambodja te beginnen. Ik verheug me er op de kinderen en hun ouders weer te ontmoeten en ook op het weerzien van vrienden.

Actief sinds 03 Nov. 2018
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 5414

Voorgaande reizen:

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

06 November 2018 - 13 December 2018

Weer op reis

Landen bezocht: