Barang mamie - Reisverslag uit Midlaren, Nederland van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu Barang mamie - Reisverslag uit Midlaren, Nederland van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

Barang mamie

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

21 November 2018 | Nederland, Midlaren

Het is elke keer weer een soort survivel om in Kleang Leu te komen gezien de bijna onbegaanbare wegen en dan ook nog in een slooprijpe TukTuk. Maar het lukt gelukkig nog steeds. De kinderen moemen me barang mamie (blanke mamie) . Klinkt zo schattig. Ik drink 's morgens vaak een koffie bij Olive Olive, daar werkt een dochter van Mao. Ze maakt dan ongevraagd ook wat heerlijk fruit voor me klaar, zo als Watermeloen, Mango en Dregonfruit. Gezond en lekker. Super lief toch!

  • 21 November 2018 - 10:06

    Catrien Arends:

    Barang mamie

    Wat n mooie woorden
    Daar smelt je toch van
    Fijn dat er goed voor je gezorgd wordt
    Hopelijk heeft Mao de volgende keer n andere tuk tuk
    Geniet maar van t weer,het is er vast wel lekker warm
    Hier is t nu koud met n hele gure wind
    Gr van ons

  • 21 November 2018 - 10:21

    Tineke Wiggers:

    Ja lief hè Catrien, het is hier heel erg warm, bloedje heet zeg maar gerust!
    Ik val na zo'n tropendag als een blok in slaap. En ja ik kan hier veel liefde geven, maar krijg ook ontroerend veel terug!❤

  • 21 November 2018 - 10:54

    Inge:

    Wat een lieve koosnaam heb je ❤️. Lief en leuk dat je ook de dochter van Moa sponsort dit iets bij haar te kopen. Goed bezig mama! Xxx

  • 21 November 2018 - 13:10

    Tineke Teng:

    boeiend je dagboek. Wat is de wereld toch oneerlijk verdeeld.
    hoop, dat tuktuk van vriend Mao het nog even volhoudt.
    mooie knutseldagen met je kindertjes.

  • 21 November 2018 - 13:25

    Tineke Wiggers:

    Ja de wereld is zeker ongelijk verdeeld Tineke. Wij hebben het heel erg goed in NL. Daar word ik me hier weer erg van bewust.

  • 21 November 2018 - 13:26

    Tineke Wiggers:

    Ze werkt er in loondienst Inge. Maar leuk om even koffie bij haar te drinken.

  • 21 November 2018 - 14:45

    Linda:

    Wat schattig dat de kinderen je zo noemen!

  • 21 November 2018 - 15:52

    Tineke Teng:

    het is een leerprojet, heel veel jaren door jouw initiatief gestart.
    hoe is het met gezondheidszorg ? Het houdt me wel bezig.

  • 22 November 2018 - 00:44

    Tineke Wiggers:

    Met de gezongheidszorg is het niet zo best gesteld hier Tineke. Afgezien van het feit dat arme mensen geen geld hebben om het ziekenhuis te betalen.

  • 22 November 2018 - 08:16

    FROUKE:

    Lieve Tineke, Vanmorgen ben ik er eens even goed voor gaan zitten om al jouw reisverslagen tot nu toe te lezen. Jeetje mens, wat heb je al weer veel gedaan in die korte tijd. Heel erg indrukwekkend hoor. Wát een temperatuurverschil: bloedheet bij jou en bij ons rond het vriespunt... Mooi om de foto's te zien van de kinderen die zoveel plezier beleven aan het knutselen en de knuffels en andere spulletjes die je voor ze hebt meegenomen. Grote bewondering voor jou hoor, dat je dit allemaal voor die kindertjes doet. Hopelijk kom je af en toe ook nog een beetje aan jezelf toe, even lekker uitrusten. We blijven je volgen! Liefs, R & F XXX

  • 22 November 2018 - 10:15

    Tineke Wiggers:

    Dank voor je lieve bericht Frouke. Het is echt weer super fijn hier weer wat te kunnen doen, ik beleef er veel plezier aan. Maar helaas word ik ook geconfronteerd met verdrietige dingen. En ja hoor ik pas ook goed op me zelf, komt goed. Liefs voor jou en Roelof, Groet van hier.❤

  • 22 November 2018 - 15:57

    Bart:

    barang mamie

  • 22 November 2018 - 16:32

    Janneke:

    Heerlijk om de verhalen te lezen, zo kunnen we het allemaal mee (be)leven :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Midlaren

Weer op reis

Terug naar "mijn kinderen" in Cambodja

Recente Reisverslagen:

11 December 2018

Phnom Penh

07 December 2018

Afscheid

05 December 2018

Mao

03 December 2018

IJsjes enzo.

01 December 2018

Lolly dag.
Tineke

Het is bijna weer zo ver. Dinsdag vertrek ik naar Amsterdam om woensdag mijn reis naar Cambodja te beginnen. Ik verheug me er op de kinderen en hun ouders weer te ontmoeten en ook op het weerzien van vrienden.

Actief sinds 03 Nov. 2018
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 5426

Voorgaande reizen:

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

06 November 2018 - 13 December 2018

Weer op reis

Landen bezocht: