TukTuk probleem - Reisverslag uit Midlaren, Nederland van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu TukTuk probleem - Reisverslag uit Midlaren, Nederland van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

TukTuk probleem

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

24 November 2018 | Nederland, Midlaren

Vandaag onderweg naar Kleang Leu begon de TukTuk van Mao rare klapperende geluiden te maken en hielt er mee op. Daar stonden we dan halfwege de helling omhoog. Meestal lukt het wel om een defecte TukTuk weer aan de gang te krijgen, maar deze keer dus niet. Mao kreeg wel hulp om de TukTuk weer naar beneden te krijgen. Ik besloot te voet verder te gaan naar Kleang Leu. Dat viel niet echt mee, ik moest nog zo'n 7 km verder en het was 38 graden. Toen ik er bijna was kwam Piseth de zoon van Mao met z'n brommer, hij was verbaasd dat ik al zo ver was en bracht me het laatste stukje op de brommer.

Toen ik de blijde gezichtjes van de kinderen zag wist ik waar ik het voor gedaan had. Ik had kleurplaten en kleurtjes mee genomen voor de kleintjes en met de wat grotere meisjes heb ik oorbellen gemaakt. Dat is altijd een groot succes.

Net toen ik me afvroeg hoe ik er weer vandaan moest komen kwam Mao me weer ophalen op de brommer van zijn oudste dochter. Nou heb ik het er niet zo op om achter op een brommer te zitten hier, maar ja soms moet je wel wat. We zijn veilig aangekomen. Omdat Mao zijn TukTuk stuk is kan hij vanavond om 23.00 uur zijn vrouw niet ophalen met haar handel en moet hij vannacht bij de kraam slapen. Echt helemaal niet goed voor hem vooral nu z'n gezondheid zo slecht is.

  • 24 November 2018 - 10:36

    Gea:

    Och Och wat sneu allemaal voor MAO Hoop dat er gauw een oplossing komt Maar toch blijft het een krachtig gezin hoe men elkaar helpt Petje af voor jou Tineke Om toch de kinderen niet teleur te stellen Dat je dat hele eind bent gaan lopen Hoop dat je nog wel een beetje van het weekend kan genieten

  • 24 November 2018 - 10:45

    Inge:

    Ah, wat sneu en vervelend zeg. Ook voor jou vanwege vervoer tijdens je verdere verblijf. Ik hoop dat er toch nog een reparatie is die het kan oplossen. Dapper hout. Helemaal lopend vreemde verder. Haha, jij achter op de brommer had ik wel willen zien

  • 24 November 2018 - 10:54

    Tineke Wiggers:

    Ja erg sneu allemaal Gea.

  • 24 November 2018 - 10:52

    Tineke Wiggers:

    Ja ik vond het maar niks achter op de bromner Inge. Maar je ziet hier vaak hele families op een brommer, onvoorstelbaar.

  • 24 November 2018 - 13:29

    Tineke Teng:

    ik heb het krantenartikel voor je bewaard, Tineke. Schokkend.
    petje af voor je inzet!! en dan in die bloedhitte , maar je krijgt wel veel terug van je kindjes.

  • 24 November 2018 - 16:28

    Catrien:

    Jeetje Tineke wat n ellende
    Die arme Mao
    Wat n zwaar leven heeft die arme man
    Heb heel erg met m t doen
    En wat n zware wandeling voor jou
    Met die warmte
    Je maakt wat mee
    Die lieve kinderkopjes daar moet je wel heel wat voor doen
    Wou je wel ff zien achterop de brommer
    Hopelijk kun je er morgen makkelijker komen
    Succes morgen en nu lekker slapen
    Gr

  • 25 November 2018 - 01:12

    Tineke Wiggers:

    Ja echt verdrietig voor Mao. En ja de wandeling was erg pittig, ik had ook het gevoel dat ik een hele prestatie geleverd had toen ik boven was.

  • 05 December 2018 - 07:25

    FROUKE:

    Jeetje Tineke, 7 km in 38 graden: Dat je dat überhaupt overleeft...! Wát een doorzettingsvermogen: respect!

  • 05 December 2018 - 10:19

    Tineke Wiggers:

    Dat was ook wel even pittig hoor Frouke. Ik had ook wel een beetje het gevoel dat ik een hele prestatie had geleverd, haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Midlaren

Weer op reis

Terug naar "mijn kinderen" in Cambodja

Recente Reisverslagen:

11 December 2018

Phnom Penh

07 December 2018

Afscheid

05 December 2018

Mao

03 December 2018

IJsjes enzo.

01 December 2018

Lolly dag.
Tineke

Het is bijna weer zo ver. Dinsdag vertrek ik naar Amsterdam om woensdag mijn reis naar Cambodja te beginnen. Ik verheug me er op de kinderen en hun ouders weer te ontmoeten en ook op het weerzien van vrienden.

Actief sinds 03 Nov. 2018
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 5436

Voorgaande reizen:

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

06 November 2018 - 13 December 2018

Weer op reis

Landen bezocht: