Op de Brommer - Reisverslag uit Midlaren, Nederland van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu Op de Brommer - Reisverslag uit Midlaren, Nederland van Tineke Wiggers - WaarBenJij.nu

Op de Brommer

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

25 November 2018 | Nederland, Midlaren

Omdat Mao de TukTuk niet weer aan de gang gekregen heeft, waren we vandaag op een oude brommer aangwezen. Ik vroeg aan Mao of hij dacht dat we wel boven zouden komen met dat oude ding. Hij zei we nemen een andere weg die wat gelijdelijker naar boven gaat. Nou dat leek me wel een goed plan. Erg enthousiast was ik niet echt maar ik ben achterop gaan zitten en daar gingen we. En zo kom je dan weer langs een weg die je nog niet kent.

Het was weer erg gezellig in Kleang Leu. Als je nooit wat krijgt wil je er wel als de kippen bij zijn als er iets wordt uitgedeeld, al zijn het maar stickers. Gelukkig heb ik altijd goede hulp, vanmiddag hielp Sophal de zoon van Phy met uidelen. We knutselen altijd voor het huis van de familie Phy.

Na Kleang Leu zijn we nog naar het strand gereden om rijstkoeken, gekocht op de markt uit te delen aan zwerfkinderen.

En zo ging de dag weer voorbij.

  • 25 November 2018 - 10:36

    Gea:

    Nou Tineke weer een ervaring rijker OP de brommer En de kinderen weer helemaal happy Het belangrijkste Toch ? Groetjes van mij

  • 25 November 2018 - 10:38

    Inge:

    Gelukkig is het vandaag wel gelukt om de berg op te komen. De kindertjes weet blij. Dat doe je het toch voor! Xxx

  • 25 November 2018 - 10:43

    Janneke Van Der Heide:

    het lijkt niet goed met de tuk tuk,
    gaan we maar weer op de rommelmarkt staan tineke, spulletjes verkopen voor een andere tuk tuk.

  • 25 November 2018 - 11:04

    Tineke Wiggers:

    Zo'n brommer tocht hoeft voor mij niet echt merr Gea, maar ja de kids daar doe je het voor.

  • 25 November 2018 - 11:01

    Tineke Wiggers:

    Zo is ' Inge!

  • 25 November 2018 - 11:05

    Tineke Wiggers:

    Ja er moet wat gebeuren Janneke. Hoe en wat denk ik al druk over na.

  • 25 November 2018 - 13:26

    Tineke Teng:

    ja Tineke, ik ook. Op korte termijn moeten we wat doen. Ik probeer mijn familie en
    vrienden te enthousiasmeren voor je projekt. Kan jij niet een rek.nr. openen voor
    een goede tuk tuk , dan is Mao in ieder geval verzekerd van inkomsten .
    succes met al het goede werk, wat je voor de kids doet. Al je reisverslagen stuur ik ook
    door aan familie.

  • 25 November 2018 - 15:03

    Tineke Teng:

    lieve Tineke,
    wil je beknopt vanaf het begin met Cambodja beschrijven over je projekt.
    ik weet er te weinig van af. We hebben elkaar leren kennen met verzorging van Maike,
    jij was ook bij het inslapen van snoes. Vrienden en familie wil ik over je projekt informeren.
    het moet niet bij een kleine groep blijven.
    ik heb al vrienden, die een bijdrage willen storten.
    ik heb veel bewondering voor je inzet.

    lieve groet,
    Tineke, voorheen Timai

  • 26 November 2018 - 08:36

    Tineke Wiggers:

    Tineke, dat kinkt geweldig! Dank voor je inzet! Echt super!
    Mailen lukt niet vanaf hier, daarom even beknopt op deze plek.

    Project Lotus bestaat 10 jaar. Ik ben het opgestart toen ik hier vrijwilligerswerk deed in Kleang Leu, een dorpje waarin veel armoede heerst, in een bestaand project. Dat project opgezet door een Nederlandse man, ging door een erg nare siuatie ter ziele. De betreffende Nederlander belande in de gevangenis hier. Ik wil daar nu niet verder over uitwijden. Ik vond het zo sneu voor de kinderen en hun ouders in Kleang Leu dat ik project Lotus heb opgezet. De doelstelling van het project is de kinderen te sponoren om nasr school te kunnen gaan. Met een opleiding als basis hebben deze kinderen en hun familie kans op een betre toekomst.

    Gemiddeld èèn keer per jaar ga ik uiteraard op eigen kosten naar Cambodja om de kinderen en hun ouders te bezoeken. Ik neem dan een grote koffer vol kleertjes, knuffels en knutselspullen mee. Het hele jaar door ben ik aktief met inzamelen van geld voor het project, door vaste sponsors, een Snertwedstrijd georganiseerd door Crand Cafe Zuidlaren, soms een benefiet concert en zelf pas ik regelmatig op honden van mensen die er even tussenuit gaan zonder hun trouwe viervoeter of om gezondheidsredenen even niet voor de hond kunnen zorgen.

    Vanaf het begin is Mao mijn vaste TukTuk rijder en hij tolkt voor mij. Een geweldige man met een fijn gezin.
    Hij is mijn steun en toeverlaat. Blij met hem.

    Als ik weer in NL ben kan ik uitgebeider vertellen over het ptoject masr als er nog gragen zijn lees ik ze graag.

  • 26 November 2018 - 09:21

    Tineke Wiggers:

    Sorry voor de typfoutjes. Het project heeft een eigen bankrekening, ik zal het nummer morgen even vermelden. Heb het nu even niet bij de hand.

  • 27 November 2018 - 00:51

    Tineke Wiggers:

    De bankgegevens van het project zijn NL70RABO3179553065 T.Wiggers inzake Cambodja
    Bij vermelding TukTuk komt het helemaal goed!

    Ik zijn al aardig wat giften toegezegd! Blij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Midlaren

Weer op reis

Terug naar "mijn kinderen" in Cambodja

Recente Reisverslagen:

11 December 2018

Phnom Penh

07 December 2018

Afscheid

05 December 2018

Mao

03 December 2018

IJsjes enzo.

01 December 2018

Lolly dag.
Tineke

Het is bijna weer zo ver. Dinsdag vertrek ik naar Amsterdam om woensdag mijn reis naar Cambodja te beginnen. Ik verheug me er op de kinderen en hun ouders weer te ontmoeten en ook op het weerzien van vrienden.

Actief sinds 03 Nov. 2018
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 5434

Voorgaande reizen:

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

03 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

06 November 2018 - 13 December 2018

Weer op reis

Landen bezocht: